Ismerd meg a K@DO-t !

A Közösség a Digitális Oktatásért Alapítvány (K@DO) egy non-profit szervezet, amely 2021-ben önszerveződő kezdeményezésként jött létre.

Célunk, hogy elősegítsük a magyar oktatási rendszer technikai és módszertani fejlődését, annak érdekében, hogy a most felnövekvő generáció felkészültebben kezelje korunk kihívásait. Ennek érdekében modern digitális oktatási eszközökkel és módszertani tudással támogatjuk a pedagógusokat és a diákokat.

A K@DO egy sokszínű, lelkes, szakmailag felkészült csapat.

Tagjai között találhatunk szociológust, pszichológust, pedagógust, nagyvállalati vezetőt éppúgy, mint kommunikációs és IT szakembert vagy a civil szférában és a jogi területen jártas szakértőt.

K@DO csapat

Galambvári Gabriella

Alapító tag, elnök

Szervezetfejlesztőként először a vállalati döntéshozókon keresztül gondoltam jobbá tenni a világot, de most már a jövő generációjában, az ő potenciáljukban hiszek inkább és oda kell fókuszálni.

Willbrandt Nikoletta

Alapító tag, alelnök

A kis közösségek hatékony működésében és a jószándékú emberek erejében hiszek. Felemelő érzés, hogy a K@DO csapatával olyan jó ügyet szolgálhatok, amely a digitális világ megismerésén keresztül a gyerekek és a pedagógusok egyéni fejlődését segíti. Sikerült megtalálnom azt a helyet, ahol a hazai és nemzetközi kapcsolataimat a lehető leghatékonyabb módon tudom egy jó ügy érdekében kamatoztatni.

Szegedi András

Alapító tag

Mindig fantasztikus érzés részt venni valamilyen új dolog születésében. Főleg, ha azzal több fronton is segítünk és nemes célt szolgálunk. A K@DO pont erről szól: digitális eszközöket és az annak használatát segítő tudást adunk a fiatalok számára, úgy, hogy közben hozzájárulunk az ökológiai lábnyom csökkentéséhez.

Meczner Béláné Erika

Alapító tag, mesterpedagógus

Pedagógusként, 30 éves pályám során mindig is a gyermekek, tanítványaim sokoldalú harmónikus fejlesztését tartottam kiemelt feladatomnak. A készségek, képességek egyénenkénti kibontakoztatására, a digitális kompetencia fejlesztés területén is hangsúlyt fektettem. Korunkban ez már elvárás. Hogy ez minden gyermeknek és pedagógusnak elérhető és megvalósítható legyen, ezért szeretnék tenni a K@DO-ban.

Varga Levente

IT tanácsadó

Az informatika területéről érkezve kiemelten fontosnak tartom, hogy a gyermekek elsajátíthassák a mára már elengedhetetlenné vált digitális készségeket és emellett elérhetővé váljon számukra az interaktív oktatási anyagok széles választéka. Úgy gondolom, hogy ha a KADO segítségével támogatást tudunk nyújtani e célok eléréséhez, akkor azt a fiatok később hatványozottan kamatoztathatják.

Hegyesi Beáta

Alapító tag

Szülőként, pedagógusként és közéleti szereplőként úgy gondolom, hogy az oktatás fejlesztésének prioritást kell élveznie egy modern, előretekintő 21. századi társadalomban. Erre érdemes időt, munkát és anyagiakat áldozni civil szervezetként is. A gyermekeink tudása a közös jövőnk záloga!

Küldetésünk

Hiszünk abban, hogy a minőségi oktatáshoz való hozzáféréshez minden gyermeknek joga van.

Elkötelezettek vagyunk annak elősegítése iránt, hogy korunk digitális világában a jövő generáció tagjai rendelkezzenek azon készségekkel és képességekkel, amelyek elengedhetetlenek a társadalmi leszakadás megakadályozása és a jövőbeli sikereik érdekében.

Tesszük mindezt a digitális oktatás szélesebb körben történő elérhetővé tétele által, mind a tárgyi, mind a személyi feltételek fejlesztéséhez nyújtott segítségünk révén.

Értékeink

1.

Szakmai elhivatottság

 Arra törekszünk, hogy a tanárokat és a diákokat mind a fizikai, mind a tudásbeli képesség bővítésében támogassuk, mert ezek együttes jelenléte szükséges az előrelépéshez

2.

Személyesség

Törekszünk arra, hogy a felajánló szervezet valódi, személyesebb szintű kapcsolódást ápoljon a támogatott iskola irányába, hogy ezzel is a valós helyi igényekre válaszolva releváns, fenntartható támogatást tudjon nyújtani. 

3.

Esélyegyenlőség

Az esélyegyenlőség jegyében a digitális eszközöket és az oktatást támogató anyagokat, az „ahol a legnagyobb a szükség, ott kell a segítség” elv mentén juttatjuk el az oktatási intézményekbe.

4.

Bevonás

Kezdeményezésünk társadalmi szemléletformáló hatásának elérése érdekében az alapítványi tevékenységeket önkéntesek bevonásával is valósítjuk meg.

5.

Ökoszisztéma és fenntarthatóság

Hiszünk abban, hogy a vállalatoknál felszabaduló digitális eszközök a lehető legjobb helyre kerülnek és egyfajta ökoszisztéma szerint – fenntartható módon kerülnek hasznosításra.

Hogyan segítünk?

Eljuttatjuk a Magyarországon működő vállalatoknál felszabaduló digitális eszközöket az oktatási intézményekbe. Pontosan oda, ahol a legnagyobb szükség van rájuk

Felmérjük és ajánlást fogalmazunk meg az iskoláknak az eszközök hatékony felhasználására (pl: digitális kuckó, digitális könyvtár, pedagógusok ellátottsága)

Ösztönözzük a gyermekek digitális térbe való bekapcsolását készségfejlesztő és motivációs programok által.

Átadjuk a tudást, mely az eszközök használatához szükséges (képzési programok, oktatási anyagok, előadások)

Motiváljuk az oktatókat a digitális eszközök használatára